7. pro 2015.

7 savjeta kako produktivno organizirati svoje vrijeme




U trenutku, kada sam se preselila iz roditeljskog doma na mene su 'pale' neke nove obveze. Svakako najveća među njima je kuhanje. Iako se solidan ručak može skuhati i za pola sata, opet bio je to potpuno novi moment u mom životu. Uz ovu, došle su naravno i druge obaveze te moja do tada savršena organizacija je potpuno pala u vodu. Obzirom da sam u tom trenutku, baš kao i sada, radila od doma, dobra organizacija me spašavala, jer bez nje nisam gotovo niti jedan rok poštivala.

Nabavite rokovnik. Naravno, njega možete zamijeniti i mobitelom, ali ja se na mob u tom smislu nikad nisam navikla. Zapisujte, zapisujte,  zapisujte! U mojem rokovniku se nalazi gotovo sve! Od plana postova koje treba završiti za blog, do plana izrade kolača koji sam jučer imala,…dakle sve! Možda malo previše, ali meni uvelike olakšava organizaciju dana, tjedna, života.

Budite racionalni sa svojim vremenom. Nemoguće je sve tempirati na sekundu. Uvijek dodajte malo 'lufta' u svom planu. I ne pretjerujte s obavezama u jednom danu. Ukoliko se pretrpate s obavezama, teško da ćete sve stići završiti do kraja dana. A umjesto zadovoljstva uspješno završenog dana, čekat će vas razočaranje. Također, ne zaboravite u svakom danu odvojit vremena za sebe, makar 15 minuta dnevno. 

Riješite sve svega što vam odvlači pažnju. Primijetila sam vrlo često da kad krenem raditi, pa usput samo pogledam što ima na Facebooku. To usput me odvuče na pola sata. Moje rješenje se sastoji u samo jednom kliku kojim ugasim internet!  


Dobar plan je pola posla. Ponekad imate puno sitnica za napraviti, ponekad 2 velike krupne stvari. Dobar plan će vam olakšati posao, jer ćete imati dobru pripremu. Prošli tjedan mi je bio sav zbrkan i umjesto da sam u jednom trenu stala i napravila neki plan, sve sam radila kako sam stigla. Mislim da se rezultat najbolje vidi po blogu, jer su postovi išli bez ikakvog plana i programa.

Naučite okolinu na svoj ritam. Ovo je vrlo važan korak u izvedbi svakog plana. Biti freelancer znači da radite od doma, imate rokove, projekte koje morate napraviti,…ali kod nas je još uvijek ustaljeno mišljenje da ako ste doma, da zapravo ne radite. Vaša obitelj naravno očekuje da obaveze budu završene i napravljene, a za vas to vrlo često znači da morate prekinuti svoj posao. Moj najveći problem je što u stanu nikako ne mogu organizirati niti svoj ured, čak niti radni stol. Ukoliko imate mogućnost vašeg malog ureda, zatvorite vrata i na njih napišite radno vrijeme. Međutim, budite svjesni da će i rad kod kuće zahtijevati svoje obaveze poput ručka koje ipak ne možete preskočiti svaki dan. S druge strane, rad od kuće vam omogućuje dodatno vrijeme koje uštedite odlazeći na posao i s posla.

Sjećate se onih subota kad bi ste pola dana proveli čisteći? Meni su uglavnom subote radne što me prisililo na totalno drugačiju raspodjelu vremena u tjedna. Naučila sam redovito završavati poslove. Kuhinju uredim odmah nakon kuhanja, a dok kuhan perem suđe. Jednom, dvaput tjedno uredim kupaonicu, a prašinu pobrišem usput. Stan je uvijek uredan i velika višesatna čišćenja nisu potrebna. Drugi korak je organizacija privatnih stvari, poput ormara. Mrzim kada mi je ormar neuredan. Ne snalazim se u njemu. Ista stvar je i s kozmetikom. Ma zapravo s bilo čime. Dakle, sa svime radim u biti održavanje umjesto da svaku subotu počinjem ispočetka s čišćenjem. Ovaj ritam sam uvela kada sam radila i kada me doma nije bilo po 12, 14 sati. Tada sam doduše organizirano kuhala i spremala po danima. Zbog ovog sve manje stvari odgađam, jer kad god odgodim , dočeka me posao. 

Odredite doba dana kada ste najproduktivniji! I iskoristite ga! Zaboravite teorije poput: mozak je najproduktivniji srijedom ujutro. Radit se mora svaki dan.

Nadam se da sam vam barem malo pomogla svojim iskustvom? Podijelite sa mnom svoje trikove za ogranizaciju vremena!

Lova,
Ana


Nema komentara:

Objavi komentar