19. srp 2012.

Prag-Bratislava- Parndorf

Zar vas ovaj naslov ne podsjeća na „Mućke“ i Trottere i na njihovu famoznu trokolicu? Obožavam ih:-)

page

Nego, ajmo mi redom! Prvo da vam se još jednom zahvalim na predivnim riječima! Odmor mi je trebao više od ičega. Već sam počela zaboravljati stvari za posao, što je značilo da je vrijeme za hitan odmor!

Post će biti dug, sa puno riječi i više informativnog nego turističkog sadržaja. Smatram da turistički uvijek možete pogledati na hrpu drugih mjesta a meni uvijek nedostaju informativne stvari kad se pripremam za put.

Putovanje

Na put smo išli autom, jer osim aviona nam je to najdraža opcija. Razlog: sloboda! Bus za nas znači druženje sa ljudima (a mi smo od onih koji vole samo svoje društvo i ne vole previše šarati po tom pitanju), određivanje pravila od drugih i praćenje grupe. Naravno, da je bila neka dobra prilika iskoristili bi ju i otišli busom i sve to pretrpjeli, ali ako možemo birati…auto je opcija broj 1.

P1180704

Dodatan razlog je što pauze kao i mjesta gdje će one biti kreiramo sami. Tako smo na putu do Praga stali u Telču, malom divnom mjestu u Češkoj, nedaleko od Austrijske granice. Češka je prepuna srednjovjekovnih mjesta i predivnih,očuvanih dvoraca pa svakako, ukoliko idete sa autom posjetite koje mjesto.               

Također, Češke lokalne ceste su puno bolje od autocesta (na kojima je 120 km/h previše jer su uništene) pa čak i opcija da idete njima a ne autocestom nije loša. + uštedjet će te za cestarinu (11€).

P1190001

Put do Praga u jednom smjeru, sa cestarinama (Austrija, Češka i Slovačka(na povratku) ) nas je došao oko 100€ u jednom smjeru. Mislim da je to bitna informacija za odlučit hoćete li ići autom ili drugim prijevozom.

P1180950

Smještaj

Prag obiluje hotelima, hostelima, penzionima i apartmanima. U Pragu smo bili smješteni u hotelu Kern u Pragu 5 , koji je busom i podzemnom/tramvajem udaljen od grada svega 15/20 min. Opcije su velike, na vama je da izabere što smještaj po svom ukusu. Naša omiljena tražilica smještaja je booking.com gdje se svakodnevno na akciji nalaze hoteli pa možete uštedjeti zaista lijepe novce. U Bratislavi smo spavali samo jednu noć tako da nam smještaj nije bio prirotet. No, opet na istim akcijama smo našli sasvim pristojan smještaj 10 min voženje tramvajem od centra. Bratislava ima puno manji izbor hotela stoga su i cijene nešto više. No to je grad za koji vam je dovoljno 3,4 sata.

P1180932

Također, većina hotela dodatno naplaćuje parking pa pripazite na to jer vas može koštati od 8-15 €dnevno samo parking.

Prijevoz po Pragu & Bratislavi

Praški prijevoz nas je oduševio što točnošću, što brzinom, što organiziranošću što čistoćom. Pražani vole svoj grad, što se vidi iz svakog kutka. Stanje u Bratislavi je puno drugačije, tramvaji su grozno zamazani. Također, u Pragu se niti slučajno nemojte švercati u javnom prijevozu. Kontrolori, ukoliko vas uhvate su nemilosrdni. I kazna vam ne gine! Cijena karte za pola sata je oko 7,5 kn. Možete kupiti jednodnevnu i trodnevnu kartu. P1190245

Hrana & piće

U Prag sam išla preplašena da im je sva hrana slatka. Krivo! Možete kupiti sasvim ljutu hranu bez imalo šećera. Jedino slatko što sam jela je bio kuhano jaje u hotelu, koje je bilo kuhano u slatkoj vodi. Češka kuhinja je odlična, svakako isprobajte gulaš sa knedličkama (jesam dobro napisala?), prašku šunku,…. Nemojte ni deserte zaboraviti. Obavezno se počastite Trndelnikom, njihovim tradicionalnim kolačem čiji okus ću vjerojatno još jako dugggo pamtiti. Žalimo što nismo nekoliko komada kupili za doma. i naravno knedle, punjene marelicom i prelivene umakom od jogurta i štaub šećera (moje neiskusno oko bi rekla i malo gustina, ali ne garantiram da sam dobro pogodila). Slovačka kuhinja je vrlo slična, osim što je slanija. Gulaš i varijacije na njega. Poput gustog umaka sa dimljenom divljači u palačinki. I da, ne jedu baš kruh kao mi.

P1190113

Naravno, u Češkoj pijete pivu. Ako iz niti jednog drugog razloga, onda zato što je najjeftinija. Pola litre (0,47 l da budem preciznija) je oko 10 kn (negdje ćete naći skuplje ali jeftinije nećete). Za cca12 kn ćete dobiti espresso a nes će vas koštati preko 20 kn. klasičnih kafića gotovo nema, prevladavaju restorani, pa očekujte da ukoliko neće jesti da će vas, vrlo vjerojatno zamoliti da sjednete za šank.

Domaćini

Česi su nas oduševili kao domaćini. Većina govori engleski i to sa predivnim naglaskom, pa se nećete boriti sa njima da skužite što su htjeli reći. Vrlo su ljubazni i voljni pomoći. Nema nervoze prema turistima, ne idu im turisti na živce (kao nama) i super su organizirani.

P1180876

S druge strane, Slovaci me se nisu toliko dojmili. Priznajem da je možda cjelokupan dojam o svemu bio kriv. Grad nam nije sjeo, jer je strašno zamazan, za razliku od Praga. Nekako, nam Bratislava u tih par sati što smo bili tamo nije ostala u lijepom sjećanju kao Prag.

Razgledavanje

Prije nekoliko godina, kada smo dragi i ja prvi puta otišli na ovakav put (tada u London), ja sam napravila plan puta. Za svaki dan sam na isplanirala što ćemo raditi, gdje ćemo ići i koliko ćemo se zadržati. U tih 5 dana Londona propješačili smo puno previše km, došli u Zagreb mrtvu umorni i dan poslije se uputili na more gdje smo se srušili u krevet i nismo se budili 12 sati u komadu. Tada smo shvatili da se u svaki grad možemo vratiti dvaput i da zaista nije potrebno ubijati se u razgledavanju. I da svaki grad ima super besplatne zanimacije.

P1180750

Glavna atrakcija Praga svakako je Karlov most i Praški dvorac. Međutim, Prag je puno više od ove dvije atrakcije. Karlov most je zaista divan i poseban je osjećaj biti među toliko ljudi i uživati u pogledu na predivan dvorac ili Vltavu. On je najpoznatija besplatna atrakcija.

P1180742

Praški dvorac, vrlo često krivo zvan Hradčani. On se nalazi u četvrti Hradčani. Također, predsjednička rezidencija je na ulazu u kompleks dvorca. Naravno, gotovo sve se plaća i postoje nekoliko vrsta ulaznica ovisno što želite posjetiti. Jedna od znamenitosti koje je naša ulaznica uključivala je bila Zlatna ulica. Svima dobro poznata zbog Franza Kafke. Ona je jedna od najljepših atrakcija grada. No, još jedna lijepa i besplatna atrakcija se krije svega 3,4 tramvajske stanice nakon dvorca. Naime, produžite sa tramvajem (broj 22) i siđite na vrhu „brijega“ te se cestom spustite do Karlovog mosta. Pogled koji se pruža je predivan, mirno je jer ima malo turista i tih cca 1 km prije spajanja sa turističkim dijelom grada zaista će te uživati. Popnete li se na taj dio grada uštedjet će te cca 50 kn koliko bi platili vidikovac sa kojeg nećete ništa više vidjeti.

P1180717

Također, jedna zanimljiva a besplatna atrakcija je Višegrad. Do njega svakako odite podzemnom jer ukoliko se zaputite tramvajem morat će te se penjati uz brdo. To je grad u gradu. Prolaskom kroz vrata kao da smo se vratili u srednji vijek. Mi smo malo prošli kroz njega, jer smo se dan ranije nahodali i bili smo preumorni da velika istraživanja,ali taj kompleks je toliko velik da možete tamo ostati cijeli dan.

P1180714

Vjerujem da ste čuli za Židovsku četvrt u Pragu. I poznato groblje te sinagoge. Davno je to bilo besplatno, a sada se apsolutno sve plaća. Mi smo cijelu četvrt, nekoliko puta, prošli pješke. Najeksluzivniji dućani se nalaze upravo u toj četvrti. Vjerujem da je to odredilo cijeli stanje u četvrti jer su suveniri puno skuplji tamo nego drugdje.

P1180827

Jedna divna a besplatna atrakcija je Astronomski sat koji izvodi pravu malu predstavu na svaku puni sad sa izmjenom apostola.

Jedan dan smo proveli šećući po gradu. Drugi dan smo računali da smo prošli oko 20 km. Srećom pa smo u shopping centru „Palladium“ otkrili masažne stolice (sa shiatzu masažom) koje vas 15 min masiraju za 17 kn. One su ipak malo ublažile našu bol. Drugi dan smo se zato cijeli da vozili u tramvajima i prošli cijeli Prag.

Također, lijepa atrakcija je vožnja Vltavom. Cijena za sat vremena (koji u biti traju 45 min) samo vožnje je 10€. Svaki drugi dodatak poput večere, dodatnog sata,…drastično poskupljuje cijenu. Realno, nije nužno.

P1190211

Na putu prema Bratislavi stali smo u Kutna Hori. Mjestu poznatom po rudniku srebra i sa predivnom crkvom Sv. Barbare i malim kamenim uličicama (obožavam takve uličice). Svakako ga posjetite ako ćete imati priliku.

U Bratislavi smo razgledavanje prošli rekordno brzo. Popeli smo se do dvorca, malo prošvrljali po centru i to je to. P1190242

Shopping

Za kraj ovog predugog posta. Cijene odjeće po Češkoj su vrlo slične ili više od naših. Vjerujem a vas zanima ipak više šminka. Zamijetila sam dvije drogerije – dm koji je dosta skuplji i Schlecker, koji je njihova drogerija i puno je pristupačnija. No, recimo Max Factor je po cijenama identičan, no MNY Color Tatto 24 h sjenila su u Pragu koštala oko 40 kn, dok sam ih u Austriji platila 52,5 kn. Česi imaju svoj makeup brend Dermacol, čiju sam bazu za lice uzela (1 od 5,6 koliko ih je na ponudi) koji mi se čini zanimljiv.

 page1

Sephora je po cijenama nije pristupačna, osim na akciji. A akcije im nisu nešto, kao ni u ovoj našoj koja se zatvara. Jedino Karl Lagerfeld paleta bila na akciji (cca 170 kn). Čak se i dragi sa njom toliko oduševio da mi ju je on poklonio.

page2

Ne znam dal' ste čuli za Parndorf, treći dio naslova. Outlet u Austriji, između Bratislave i Beča. Ogroman outlet. Griješila bi kad bi rekla da je sve bagatela, već vlada pravilo kao i kod svih outleta. Moraš naletit. Npr, ja sam uzela MEXX jesensku parku za svega 30€. S druge strane, u Lacosti je šilterica koštala 40€. Dragi je u Burlingtonu uzeo divne veste, dok sportsko smo se ipak odlučili uzeti kod nas.

Mislim da je sada vrijeme da stvarno stanemJ Imate li kakvih pitanja slobodno pitajte!

P.S. Za super informacije o Pragu posjetite web strancu Do Praga i Puturist.com

P.P.S. Čestitke svima koji ste došli do kraja:-)

Love,

Maybe

Broj komentara: 13:

  1. Draga Maybe, svaka čast! Napisala si post koji bi ja da se mene pita objavila u novinama, časopisima... :-) Hvala što si nam osvježila dan.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Dunja, zbog tvog komentara sam cijeli dan bila u oblacima!

      Izbriši
  2. Odlican post! ja sam u prag isla za maturalno putovanje na 8 dana i odusevljena sam gradom i planiram ici opet! :) (Niki - http://niki-veki.blgospot.com)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene je toliko ugodno izennadio da se baš veseim ponovo ga jednom posjetiti!

      Izbriši
  3. wow! pročitala sam post u jendom dahu! Moja seka je bila u tim gradovima krajem lipnja i isto se oduševila, više pragom nego bratislavom :) super mi je tvoj pregled cijena, jer dragi i ja planiramo nešto slično tako da ću te malo zagnjaviti sa pitanjima u inbox! Odlične fotke :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Samo pitaj, bit će mi drago ako ti mogu pomoći:-)
      Hvala na pohvali:-)

      Izbriši
  4. Nisam prije komentirala jer je post dugi i htjela sam ga pročitati od riječi do riječi, jer takav post i trud to i zaslužuje.
    Volim tvoje članke o putovanjima jer već znaš što je bitno i što je važno spomenuti i to mi je drago. Nadam se da ću i sama nekad moći posjetiti Prag, mene posebno mami ona fontana koju sam spominjala a sad prema tvojim fotkama vidim da ima još svašta lijepog za vidjeti.
    Što se hrane tiče, vjerojatno ovisi i gdje jedeš.. kad je moj dragi bio na maturalcu u srednjoj u Pragu, njima je hrana bila očajna.. valjda kako naletiš..
    Inače i mi smo od onih koji više vole samo svoje društvo i kad si sami odredimo što ćemo i kako ćemo.
    Odličan članak i drago mi je da ste se dobro odmorili.
    I zaboravih, kupila si Essence lak u novoj ambalaži? Jesu sad veći lakovi nego dosadašnji Colour&Go?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vjerujem da će ti se svidjeti jednom kada odeš. Iskreno, ne sjećam se stare militraže lakova a sada nemam niti jednog pored sebe da ti odgovorim.

      Izbriši
  5. jučer sam čitala tvoj post i navečer sam sanjala da smo dragi i ja u pragu, i da posjećujemo ova "free" mjesta :D

    OdgovoriIzbriši
  6. haha, baš si me nasmijala komentarom. kako podsvjest djeluje:-)

    OdgovoriIzbriši
  7. Odličan, zaista iscrpan post. Posjetila sam i Bratislavu (prošle godine) i Češku ove i moram reći da nisam zamjetila neke velike razlike.. Iako, nismo previše razgledavali sam centar Bratislave, više crkvice i spomenike u okolice, a bili smo i smješteni izvan centra.

    Žao mi je što nisam probala više Čeških specijaliteta jer je hrana koju sam ja jela bila živi očaj. xD I u Bratislavi i Pragu.. Barem hotelska. :D

    P.S. Nadam se da ti se svidjela Kutna Hora. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Naša hotelska je srećom bila sasvim ok, osim jaja kuhanih u slatkoj vodi (ne preporučam). Bojala sam se hrane općenito na kraju je bila fantastična!

      Kutna Hora je preidvna, iako nije bilo jeftinog srebra baš smo uživali

      Izbriši