U trenutku, kada sam se preselila iz roditeljskog doma na mene su 'pale'
neke nove obveze. Svakako najveća među njima je kuhanje. Iako se solidan ručak
može skuhati i za pola sata, opet bio je to potpuno novi moment u mom životu. Uz
ovu, došle su naravno i druge obaveze te moja do tada savršena organizacija je
potpuno pala u vodu. Obzirom da sam u tom trenutku, baš kao i sada, radila od doma, dobra organizacija me spašavala, jer bez nje nisam gotovo niti jedan
rok poštivala.
Nabavite rokovnik. Naravno, njega možete zamijeniti i mobitelom, ali ja se na mob u tom smislu nikad
nisam navikla. Zapisujte, zapisujte, zapisujte! U mojem rokovniku se nalazi
gotovo sve! Od plana postova koje treba završiti za blog, do plana izrade
kolača koji sam jučer imala,…dakle sve! Možda malo previše, ali meni uvelike
olakšava organizaciju dana, tjedna, života.
Budite racionalni sa svojim
vremenom. Nemoguće je sve
tempirati na sekundu. Uvijek dodajte malo 'lufta' u svom planu. I ne pretjerujte
s obavezama u jednom danu. Ukoliko se pretrpate s obavezama, teško da ćete sve
stići završiti do kraja dana. A umjesto zadovoljstva uspješno završenog dana,
čekat će vas razočaranje. Također, ne zaboravite
u svakom danu odvojit vremena za sebe, makar 15 minuta dnevno.
Riješite sve svega što vam odvlači pažnju. Primijetila sam vrlo često da kad krenem raditi, pa usput samo pogledam što ima na Facebooku. To usput me odvuče na pola sata. Moje rješenje se sastoji u samo jednom kliku kojim ugasim internet!
Dobar plan je pola posla. Ponekad imate puno sitnica za napraviti, ponekad 2 velike krupne stvari. Dobar plan će vam olakšati posao, jer ćete imati dobru pripremu. Prošli tjedan mi je bio sav zbrkan i umjesto da sam u jednom trenu stala i napravila neki plan, sve sam radila kako sam stigla. Mislim da se rezultat najbolje vidi po blogu, jer su postovi išli bez ikakvog plana i programa.
Naučite okolinu na svoj
ritam. Ovo je vrlo važan
korak u izvedbi svakog plana. Biti freelancer znači da radite od doma, imate
rokove, projekte koje morate napraviti,…ali kod nas je još uvijek ustaljeno
mišljenje da ako ste doma, da zapravo ne radite. Vaša obitelj naravno očekuje
da obaveze budu završene i napravljene, a za vas to vrlo često znači da morate
prekinuti svoj posao. Moj najveći problem je što u stanu nikako ne mogu
organizirati niti svoj ured, čak niti radni stol. Ukoliko imate mogućnost vašeg malog ureda, zatvorite vrata i na njih
napišite radno vrijeme. Međutim, budite svjesni da će i rad kod kuće zahtijevati
svoje obaveze poput ručka koje ipak ne možete preskočiti svaki dan. S druge
strane, rad od kuće vam omogućuje dodatno vrijeme koje uštedite odlazeći na
posao i s posla.
Sjećate se onih subota kad bi ste pola dana proveli čisteći? Meni su
uglavnom subote radne što me prisililo na totalno drugačiju raspodjelu vremena
u tjedna. Naučila sam redovito
završavati poslove. Kuhinju uredim odmah nakon kuhanja, a dok kuhan perem
suđe. Jednom, dvaput tjedno uredim kupaonicu, a prašinu pobrišem usput. Stan je
uvijek uredan i velika višesatna čišćenja nisu potrebna. Drugi korak je
organizacija privatnih stvari, poput ormara. Mrzim kada mi je ormar neuredan. Ne
snalazim se u njemu. Ista stvar je i s kozmetikom. Ma zapravo s bilo čime. Dakle, sa svime radim u biti održavanje umjesto
da svaku subotu počinjem ispočetka s čišćenjem. Ovaj ritam sam uvela kada
sam radila i kada me doma nije bilo po 12, 14 sati. Tada sam doduše
organizirano kuhala i spremala po danima. Zbog ovog sve manje stvari odgađam, jer kad god odgodim , dočeka me posao.
Odredite doba dana kada ste
najproduktivniji! I
iskoristite ga! Zaboravite teorije poput: mozak je najproduktivniji srijedom
ujutro. Radit se mora svaki dan.
Nadam se da sam vam barem malo pomogla svojim iskustvom? Podijelite sa mnom svoje trikove za ogranizaciju vremena!
Lova,
Ana
Nema komentara:
Objavi komentar